Leert de OR van zijn fouten?

Dit eerste artikel heeft als uitgangspunt dat om te kunnen leren, leren eerst geleerd moet worden. Wij zetten ons af tegen een klassieke leeropvatting dat mensen het meest leren van hun fouten. Volgens ons leren ondernemingsraden het meest als ze eerst heldere ambities formuleren hoe in de context van de eigen onderneming te komen tot een productieve en effectieve aanpak in het overleg met de bestuurder.

Mijn eigen leeropvatting werd steeds meer dat mensen zich beter kunnen richten op het verder ontwikkelen van de eigen sterke punten dat te proberen de zwakke punten te verbeteren

Andere publicaties

Boekbespreking

Verankeren

(Lezen). Mens(en)werk, 5 (2) (februari), 26.

Column

Voorwoord

Lees T’M, (17) (december), 3. (Met Henk Knip)

Artikel

Medezeggenschap en neo-corporatisme

Hoe de Wet op de Ondernemingsraden van 1950 tot stand kwam. Intermediair, 19 (18) (6 mei), 19 – 31. (Met Bert van Hijfte, Hans Keman en Koen de Pater)

Boekbespreking

Middenkaders

(Lezen). Mens(en)werk, 4 (3) (april), 26.